Buday Anikó: Hull, csak hull az eső

2021.09.09

Állt, és nézte a vizet. Húzta a mélység, a szürke, szomorúan hömpölygő áradat, lelkének állapotát tükrözte vissza. Ott a helyem, abban a szürkeségben, abban a hömpölygő, koszos sodrásban. Abban kéne elmerülni, mindent lemosni, eltüntetni, testemről, lelkemről lesúrolni a fájdalmat, és a szennyet, gondolta összezavarodott, szívvel. Eleredt az eső, vékony blúza hidegen tapadt elgyötört testéhez. Hogy is volt, kérdezte, hogy jutottam idáig, pörgette vissza emlékeit, próbálta összerakni az összerakhatatlant. Érzelmei össze vissza csapongtak, majd lassan kezdett összeállni a kép. Tán nincs is értelme rágondolni, újra átélni azt a keserű borzalmat, amit az isten rá rótt, már nincs bizalom, hite elpárolgott, ott lenn az alagsori szobában. Van egyáltalán Isten, ha van, mint eddig hittem, hogy engedhette meg, hogy ez megtörténhessen, gondolta keserűen.
- Szépen indult minden. Ragyogó kék szemek csábítottak az ölébe. Boldog volt minden perc, amit vele töltöttem, úgy éreztem, ennél szebb már nem lehet a világ. Kedvessége, figyelmessége felülmúlhatatlan volt. Királynőnek, és egyben vad, szilaj szeretőnek éreztem magam mikor simogatott, játszott a testemmel. Hónapok teltek el, rózsaszín ködben fürödtem, csak a szerelmet éreztem, minden más elhomályosodott körülöttem.
Örömöm csak fokozódott, mikor rájöttem, hogy ajándékot hordok a szívem alatt. Isten ajándékát, gondoltam magamban, akkor még nem tudtam, hogy az ördöggel élek együtt.
Természetesen ő is örült, hogy gyermekünk lesz, és én izgatottan vártam, mikor kéri meg a kezem. Néha, pedzegettem, utaltam rá, de mindig kibújt a válasz alól. Nem baj, gondoltam akkor, majd, ha itt lesz köztünk a babánk, akkor látni fogja, hogy mi egycsalád vagyunk, megérdemeljük a nevét és szeretetét. Szülés előtt két héttel levitt az alagsorba, ahol egy szépen berendezett szoba várt, mellette szülésre kialakított tágas fürdőszoba. Megbeszéltem a szülésszel, hogy jobb lesz, biztonságosabb az itthon szülés. Itt veletek lehetek, vigyázhatok rátok, biztonságban vagytok mellettem. Boldog voltam, milyen figyelmes, mennyire félt engem, és a babánkat. Fel sem tűnt, hogy soha nem vitt sehová, senkinek nem mutatott be. Azt mondta nincs családja, csak a munkának és nekem, nekünk él. Az orvoson kívül még a szomszédokat sem ismertem. Csak ő volt nekem, a szerelem úgy kitöltötte az életemet, hogy én magam sem kívántam senkit a közelünkbe, ez csak a lenti " szobában" futott át az agyamon. Ez a kósza gondolat is elúszott, mert eljött a szülés ideje. Nem volt hosszú, egészséges testem, és a baba igyekezete hamarosan meghozta az eredményt. Egy csodálatos kislánynak adtam életet. Minden porcikája formás, pici arca angyali volt. Az szerelem mellé most társult egy másik boldogság, öröm, az anyai szeretet, átitatta a szívemet. Két hét az alagsorban maga volt a mennyország. Virágok, bókok túláradó kedvesség, ajándékok sora töltötte be a szobát. Egy este, hangokat hallottam föntről. Női hang volt, zaklatott, ideges vita szűrődött le hozzám. Majd kinyílt az ajtó. Egy gyönyörű, nagyvilági nő állt előttem. Rideg jégcsap szemétől kirázott a hideg. Hirtelen fagyos fuvallat járta körbe a szobát. Nemértettem ezeket az érzéseket, anyai ösztönöm veszélyt sejtett, lassan hátráltam a gyermek ágya felé, és kikaptam a babát a kiságyból. Magamhoz ölelve hátráltam, s néztem szembe a fenyegető hideg szempárral. Végre megjelent ő, úgy éreztem, minden rendben, a fojtogató rémület kezdett felengedni bennem. Megvéd minket, és végre elmagyarázzák, hogy mi ez az egész, ki ez a nő, és mit keres itt. Ki ez a hölgy kérdeztem, a hangom még mindig fátyolos, rekedt volt az átélt izgalomtól. A gyerekért jöttünk, ekkor láttam meg a kezében a mózeskosarat. Miért, hová megyünk, kérdeztem. Te sehová drágám, mi megyünk, és a baba. Válaszolta egy számomra teljesen idegen, rideg, érzelem nélküli hang. Mi megyünk, a feleségem, a gyermekem, és én ismételte meg. De, hát ezt nemértem, én vagyok a feleséged, én vagyok a gyereked anyja, a baba a miénk, mi vagyunk egycsalád, dadogtam ijedten, és szorítottam még jobban magamhoz a gyermekemet. Gúnyos kacaj volt a válasz, ami a nő száját hagyta el. Szeméből semmi érzelmet nem lehetett kiolvasni. Olyan hideg volt, mint a gyémánt. Nézz magadra, nézz tükörbe, de mindegy is, add ide a lányomat, jobban jársz, ha szépen ideadod, és nem állsz ellen. Közeledett felém, már a sarokba menekültem, szorosan magamhoz ölelve a gyermekemet. A nő is elindult felém, majd egy rövid dulakodás után, kiszakították kezemből a síró, semmit nem értő babát. Sikítva, könyörögtem, ne tegyék ezt velem, adják vissza a gyerekemet, ordítva vetettem magam a nőre, téptem a haját, csimpaszkodtam a karjába, de ekkor egy nagy pofont éreztem az arcomon, a " szerelmem" lelökött az ágyra, és hátra tekerte a kezemet. Erős ragasztószalaggal megkötözött, a számra is ragasztót rakott. Újra lekevert egy pofont, majd rám mordult, maradjak veszteg. Nem tehetsz semmit, a gyerek a miénk, visszük. Te maradsz, és nem mozdulsz innen, ezzel lekötözött az ágyra. Az utolsó, amit láttam, a nő hideg jég szeme, és a mózeskosár a férfi kezében. Elmentek, az ajtót rám zárták. Azt hiszem elájultam, nem tudom meddig feküdtem ott, mikor felébredtem, akkora fájdalom szorította össze a szívemet, alig kaptam levegőt.
Ki kell jutnom innen, meg kell találnom a babámat, sikított bennem a gondolat. Miután, nagy nehezen kiszabadítottam magam a kötelékekből, hosszú napokon keresztül bontottam a wc szellőzőnyílásánál a falat. Hol egy kanál nyelével, hol hajcsattal kapartam megállás nélkül. Ez volt az egyetlen kapcsolat a felszínnel, ahol esélyem volt kimenekülni. Nem tudom, hány nap telt el így. Alig ettem az ottmaradt maradékból, nem mosakodtam, nem fésülködtem, csak a menekülésen, és a babámon járt az eszem. Poros arcom könnyek maszatolták össze, de ez nem érdekelt, szinte önkívületi állapotban bontottam a falat. Egyre nagyobb lett a lyuk, lassan elértem azt a méretet, amin már kitudtam jutni a szabadba. Mikor kijutottam vettem észre, hogy egy hegyoldalon áll a ház, körülötte alig, csak elszórtan voltak házak. Úgy sejtettem, egy nyaraló övezet környékén áll a ház. Most értettem meg, hogy hiába ordítottam segítségért, itt senki nem hallotta meg. Vajon ez miért nem tűnt fel nekem, mikor néha kimozdultunk vásárolni, vagy vacsorázni. Kocsival jöttünk, mentünk, a kocsiba a fűtött garázsban szálltunk ki és be, a kocsi ablakai sötétített ablakok voltak. Persze, nem az érdekelt, hogy hol, hanem, csak az, hogy kivel vagyok. Ez lett a vesztem, a kék szemek és a szerelem elvette az eszemet, kikapcsolta a természetes, velem született óvatosságomat. Rosszul lettem, mindent kihánytam, ami még bennem volt, a végén már csak öklendeztem. Koszos, büdös, mosdatlan, fésületlen, zilált, elcsigázott voltam, de éltem. Elindultam toronyiránt, lefelé az úton. Vékony blúzom és nadrágom nem sok védelmet adott a hideg ellen, papucsom állandóan leeset a lábamról, ahogy bukdácsolva raktam egyik lábam a másik után. Vacogtam, reszkettem a hidegtől az ürességtől, fájdalomtól, ami belemart a testembe. Óráknak tűnt a bóklászásom, mire végre világosságot láttam egy ház ablakából kiszűrődni. Bekopogtam, egy idősebb bácsi, mögötte talán a felesége néztek rám a nyitott ajtóból. Mondtam, hogy segítségre lenne szükségem, hívják a rendőrséget, mert elrabolták a gyermekemet, lekötöztek, bezártak, alig tudtam kimenekülni hadartam zokogva. Csak néztek rám zavarodottan, nem hívtak be a házba. Megkértek, hogy üljek le kint a kerti padra, ők telefonálnak. Becsukták az ajtót, én kint vártam, mikor megláttam a fehér mentőautót. Nem rendőrt hívtak, mentőt hívtak, bolondnak néztek, nem hittek nekem. Felálltam, és elindultam a másik irányba. Mit tudok nekik mondani? Volt egy férfi, akiről azt sem tudom mi az igazi neve, volt egy gyermekem, akit egy gyönyörű, rideg, jégszemű nő elrabolt, akiről szintén semmit nem tudok, csak annyit, hogy felesége annak a férfinak, akitől a babám született. Hogy észre sem vettem hosszú időn keresztül, hogy rab vagyok? ezt mondjam el, ezt a hihetetlen történetet, amit úgy sem hinnének el? Hogy volt egy orvos, aki levezette a szülést, de nem kórházban, hanem egy ház alagsorában, de a nevét neki sem tudom? Hát már én sem tudom, hogy megtörtént-e. Lehet, hogy megőrültem? Lehet, hogy olyan lettem, mint az anyám, aki őrjöngött, mikor bezárták a pszichiátriára? Nem, talán nem, csak érzem az űrt, amit egy elrabolt kisbaba hagyott hátra bennem. Ez a víz, olyan, mint a lelkem, üres, szürke, koszos, és hív, megvigasztal, lemossa rólam a szennyet, magába zár, vígasztalón átölel összeolvadok vele. Hisz itt kint is csak ázok, hull az eső csak hull........................____


Hogy kerülhetett a vízbe ez a szerencsétlen nő? Van még benne élet? Azt hiszem igen, talán túléli. Hozd ide a kocsiból a takarót, meg a kabátokat, megpróbálom melegen tartani míg ideér a mentő. " Ki beszél vajon? mentő nem kell!!! a babámat akarom!!! Nem hallják? A babámat............

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el